Bidovací automat krok za krokem: Jak nastavit Bidding Fox a jak s ním pracovat

Už od doby, co bidovací automat Bidding Fox vznikl, se věnuji jeho nastavení pro vyhledávač zboží Heureka. Ačkoliv se bidovací strategie projekt od projektu různí, některé věci je potřeba zkontrolovat u každého eshopu. Podíváme se na ně.

Výčet nejspíš nebude úplný a já budu moc rád, když do komentářů pod článkem doplníte, na co jsem zapomněl.

Vstupní kontrola

1. Popřemýšlejte nad tím, zda je pro vás bidovací automat vůbec vhodný. I e-shop, který má X tisíc produktů, může mít bidovatelné pouze 4 položky. Bidovat nejde pokud:

  • Prodáváte unikátní sortiment a zboží proto není v aukčním modelu Heureky. Bidovací automat pracuje až s těmi produkty, které jsou správně napárované v kartě, kde jsou alespoň 4 další prodejci. Pokud vám jde do aukčního modelu jen malý počet produktů, raději zvolte jiný způsob nastavení cen za proklik.
  • Nemáte certifikát Ověřeno zákazníky. V tomto případě bidovat nemůžete.

2. Ujistěte se, zda v Google Analytics vše správně měříte. Udělejte si například testovací objednávku a zkontrolujte v Google Analytics, zda je správně zaznamenaná.

3. Aby si Bidding Fox byl schopen produkty spojit, musí být URL adresy produktů v produktovém feedu ve stejném formátu, jako jsou v Google Analytics. 

4. V administraci Heureky si zkontrolujte, zda jste zaškrtli možnost Generovat XML reporty v záložce Měření konverzí - viz obrázek 1.

Bidding Fox - návod

Obr. 1: Záložka Měření konverzí v Heurece

5. Je dobré prověřit (na vhodném období), zda odchylka v měření konverzí na Heurece a Google Analytics není příliš velká.

6. V Google Analytics zkontrolujte v záložce SprávceVýběr datNastavení výběru dat, jestli máte v políčku Výchozí stránka správně nastavenou prázdnou hodnotu a ne například celou doménu - viz obr. 2.

Bidding Fox - Google Analytics

Obr.2: V Google Analytics zkontrolujte Nastavení výběru dat.

7. Předtím než Bidding Fox spustíme v Mergado Store, ověříme, jestli je Mergado propojené se systémy v Keychainu, s Heurekou a Google Analytics.

Kontrola po spuštění Bidding Foxu

1. V záložce Nastavení ověřte, jestli máte:

  • nastavený email pro příjem notifikací problémů,
  • nastavené upozornění na nedostatek kreditu.

2. Dále v záložce Nastavení zkontrolujte, jestli se do Bidding Foxu čerpají data ze správných zdrojů tak, jak potřebujete. Jedná se o to, odkud bude Bidding Fox brát informace o objednávkách, nákladech a obratu.      

Jak nastavit Bidding Fox

1. Znalost Top Sortimentu, produktů a jednotlivých marží je důležitá pro tvorbu výběrů produktů v Mergadu – později na tyto výběry budete uplatňovat jednotlivé strategie.

2. Zkuste opravit problémy ze záložky Diagnostika. Zkontrolujte, které z nespárovaných produktů jsou pro vás důležité. Podívejte se na produkty s vysokou dodací dobou nebo příliš vysokou cenou, jestli se nejedná o chybu. Diagnostika problémů v nabídce je nejen důležitou součástí nastavování bidovacích strategií, ale také cennou zpětnou vazbou.

3. V samotném nastavení bidovacích strategií zohledníme dostupnost produktů, jejich cenu, marži, sezónnost, případné akce apod.

Průběžná kontrola

1. Vždy si pro jistotu zkontrolujte, jestli se ceny stanovené Bidding Foxem propíší až do Heureky.              

2. Ujistěte se, jestli nemáte v administraci Heureky (na stejném místě jako bod č.1) nastavený ruční bidding u některých produktů a nedochází tak ke kolizi v nastavení. Hodnoty stanovené bidovacím automatem by se totiž přepsaly.    

3. Ověřte si, jestli není problém v aplikování pravidel nebo synchronizacích feedu v Mergadu (Mergado, záložka Historie, typ události: Aplikace pravidel, Synchronizace).

Vyhodnocování

1. V  záložce Produkty aplikace Bidding Fox zkontrolujte Nesplněné cíle (viz obr. 3). Proč jsou nesplněné? Často bývá problém přímo v nabídce, produkt je například příliš drahý, špatně spárovaný k jiné variantě, nebo má příliš velkou dobu dodání.

Bidding Fox - Nesplněné cíle

Obr. 3: V aplikaci Bidding Fox zkontrolujte Nesplněné cíle.

2. Minimálně jednou měsíčně se podívejte, jestli: 

  • byly splněny zadané cíle,
  • se dodržely limity.

Pomoci v tom může i rozsáhlý reporting a analytika samotné aplikace Bidding Fox, která má data z vašeho produktového feedu, Google Analytics a zároveň Heureky. Díky kombinaci těchto 3 zdrojů dokážete odhalit věci, které by vás vůbec nenapadly. Naleznete v záložce Produkty.          

Za vaše komentáře a postřehy, jak s aplikací pracujete, budeme rádi.

Přidat komentář