PPC na stojáka #7: pépécéčka naměkko

Je už téměř tradicí, že asi jednou za dva měsíce se pod BESTETO střechou potká celá banda PPCčkařů. Freelanceři, agentury, PPC specialisté. A my z toho máme vždycky radost.

Tentokrát se celým setkáním neslo téma soft skills, o kterých přednášela certifikovaná Google trenérka Soňa Petruželová. Proč právě Soňa? Inu, má zkušenosti: 7 let vedla jeden z největších českých týmů PPCčkařů v internetové agentuře H1 a věnovala se také koučingu freelancerů.

Ve své prezentaci se zaměřila na to, co v AdWords nápovědě nenajdete: jak si zorganizovat čas a práci, jak má vypadat workflow PPCčkaře a jak si do týmu vybrat správného kolegu.

Najzajímavější body přednášky

  • Rozdělte si čas na dílčí celky. Práci, kterou věnujete klientům, si vyčleňte přibližně na 70 — 75 % svého času. Nezapomeňte na nepřetržité vzdělávání se a rozvíjení svých vědomostí. Věnujte mu aspoň 20 — 25 % času. Zbývajících 5 — 10 % nechejte na papírování, mailování a další věci okolo vaší práce.
  • Celkový čas, který jste si vyhradili na práci pro klienta, byste si měli rozložit takto: 60 % optimalizace kampaní, 20 % reporting výsledků a 20 % komunikace s klientem.
  • Vždy se nejdříve dohodněte na tom, co je cílem vaší spolupráce a kdy ji klient bude vnímat jako úspěšnou. Pro každého je totiž úspěch něco jiného.

Jak si vybrat nového kolegu

Zadejte mu úlohu na doma a na pohovoru ho nechejte odprezentovat výsledek. Soňa jako příklad uvedla úkol, který používala při náboru PPC specialistů.

Co tento úkol odhalil?

  • Jenom jeden zájemce si uvědomil, že Frisco obsahuje alkohol, a proto nemůže vymýšlet kampaň na AdWords.
  • Ti, kteří si to neuvědomili, se ocitli v situaci, kdy klientovi prezentují práci s chybou. Jak reagují? Složí se ze stresu, nebo si poradí?
  • Nejde ani tak o úlohu a správnou odpověd, jako o reakci člověka na nepředvídané a nepohodlné situace, které ho v praxi potkají.
  • Prezentační (ne)schopnosti.

Na celou prezentaci můžete mrknout tady:

Fotky a postřehy na závěr

  • Pokud chcete na PPC na stojáka sedět, přijďte včas. Řada u vstupu totiž byla až ven.
  • Každý dostal dopis pro BESTETO Ježíška, kterému mohl napsat svoje tajné přání. Třeba téma, které by si přál probrat na dalším setkání.

A jeden malý předvánoční vzkaz pro všechny:

Už teď se na vás těšíme zase příště a děkujeme za účast.

Chcete mít přehled o tom, co je v BESTETO nového? Řekněte si o náš newsletter, rádi vám ho pošleme.

30. 11. 2017

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.