PPC na stojáka #15: Přišli jsme konverzím na kloub + prezentace

Ne jeden, ale rovnou osm statečných spíkrů. 335 minut přednášek, workshopů a diskuzí. Mnoho káv a ještě více piv. Jedno téma, které přilákalo do prostoru klubu Alterna téměř osmdesát PPC nadšenců. Takové bylo patnácté PPC na stojáka.

Že jste tuto super akci prošvihli? Podívejte se alespoň na ochutnávku prezentací, které si spíkři připravili, přečtěte si report a příště se nezapomeňte včas přihlásit.

Tři, dva, jedna, start!

Na velkou akci jsme se museli pořádně připravit. Sešli jsme se proto hodinku před začátkem a nachystali všechno, co bylo potřeba – od programů a prezenčních listin až po cedule, které účastníkům usnadnily orientaci v prostoru klubu Alterna. PPC na stojáka se tam totiž konalo úplně poprvé. Boj s izolepou jsme úspěšně zvládli a v 8:30 jsme již mohli přivítat první nedočkavé návštěvníky. Každý dostal jmenovku, abychom se poznali. Potom byl čas ještě na jednu rychlou ranní kávu před začátkem přednášek. Sál se začal plnit od zadních řad a někteří dokonce zvolili strategická místa na staní (u baru.)

Kdo přišel včas, stihl se zapsat na workshopy s omezenou kapacitou.

Patnácté PPC na stojáka zahájila Maruška s Tomem. Pro začátek jsme museli oznámit malé změny v programu – několik spíkrů skolila nemoc, ale účastníci o zajímavý program nepřišli. Jednu z přednášek pak nahradila na závěr panelová diskuze.

Matěj Konečný: V online jde přece vše do puntíku změřit. Ale co realita?

Jako první se na pódiu představil Matěj z agentury Optimio. Mluvil o tom, co vše se dá a nedá v online marketingu měřit. Přišla řeč i na to, jak jsou užitečné statistiky a jaké informace k nim může přidat klient.

Petra Pacáková: Automatizace PPC kampaní pro cestovky

Matěje vystřídala u mikrofonu Petra z PPC Bee. Na několika příkladech ukázala, že cestovky jsou v PPC napřed a umí se přizpůsobit proměnlivé situaci na trhu. Petra představila také možnosti automatizace, které PPCčkařům umí uspořit mnoho času i práce. Můžete si projít prezentaci, nebo si přečíst článek, který vyšel na PPC Bee blogu.

Workshopy plné případovek, čísel a zkušeností

Během přednášek menší skupinky posluchačů načerpaly informace a nápady na workshopech. Ty se odehrávaly v menším prostoru klubu A2, kde měli účastníci více času na otázky i sdílení zkušeností.

Svoji workshopovou premiéru si na workshop stage střihla Janča Komárková. Povídala o tom, jak si poradit s optimalizací kampaní, pro které máme málo dat nebo omezený rozpočet.

Jana představila několik případovek, které zaujaly zajímavými čísly.

Petra Pacáková po své přednášce ještě zaskočila za svého nemocného kolegu Adama Vašendu na workshop stage, kde mluvila o zefektivnění kampaní pomocí PPC Bee. Předvedla, jak si s využitím tohoto nástroje poradit s automatizací, i když občas narazíte na problémy.

Workshopy byly pro PPC na stojáka novinkou, přesto zaujaly více než čtyřicet lidí. Jme rádi, že jste se do nich zapojili!

Zpátky na hlavní stage — a potom hurá na oběd

Program v hlavním sále pokračoval i během workshopů. Přednášky jsme všem účastníkům nahráli, takže účastníci nemuseli mít strach, že by o zajímavosti ze světa PPC přišli. 

Jan Pořízek: Jak děláme PPC pro globální SaaS projekt

Před obědem se na hlavní přednáškové stage představil ještě Honza za Survio. Přišel bez posily, ale téma zvládl na jedničku. Mluvil o tom, že vhodně zvolené marketingové kampaně mohou klienty nejen přivést, ale i udržet. I když je to někdy těžké. Honza se také rozpovídal o tom, jak náročné je koordinovat PPC kampaně u projektu s globálním rozsahem.

Survio využívá PPC kampaně v šestnácti jazycích. I to se dá zvládat.“

Ladislav Vitouš: Jak pomocí částečných konverzí optimalizovat výkon kampaní a zároveň mít odpovídající data o zisku

Po pauze na oběd se publiku představil freelancer Láďa. S využitím netradičního příběhu a povídání o dračím doupěti se podělil o své začátky v PPC, které nebyly vždy jednoduché. Potom představil zajímavou případovku z oblasti složitého trhu s nemovitostmi a na závěr povzbudil všechny, kteří zamýšlí jednou pracovat stejně jako on z domu v papučích.

David Polášek: Sluníčkové konverze

Přednáška Davida z Pošty bez hranic doslova ladila s počasím, které na PCC na stojáka krásně vyšlo. Sluníčko bylo venku i uvnitř, protože se rozhodl mluvit o konverzích-nekonverzích a reportování-nereportování. Zkrátka o tom, že můžete klientovi reportovat i tak, že všechno vypadá stále parádně, přestože realita je úplně jiná. Klientovi tím ale obvykle způsobíte více problémů než užitku.

Na závěr přednášky ještě nesmíme zapomenout na dotazy.

David se kromě toho rozpovídal také o odlišnostech, jaké v online marketingu vyžaduje logistická firma. Záleží totiž i na detailech, které by vás možná nenapadly.

Matěj Nosál: Mobilní aplikace a hry — instalace, retence, konverze, LTV

Překvapením na závěr přednáškové části dne byl Matěj z herního vývojářského studia Geewa. Od tématu PPC kampaní odskočil k vyprávění o marketingu pro mobilní aplikace. Nejdříve přesvědčil lidi v sále, aby si stáhli mobilní hru Smashing four, prý kdyby jeho přednáška byla moc nudná. Potom se pustil do povídání o hrách i hráčích, které publikum zaujalo natolik, že rozptýlení zaručeně nebylo potřeba. Matěj mimo jiné mluvil o vlastních zkušenostech s Google play a App store. Zmínil, že vydělávat musí i free to play hry. Prozradil, jak správně nastavit ceny aplikací a přitom nepřijít o uživatele.

Otázky a odpovědi

Na úplný konec jsme si ještě na skok pozvali všechny spíkry z celého dne k panelové diskuzi, aby si popovídali s PPC specialistou Lukášem Kenjou. Všichni tak měli ještě jednu možnost dále rozvíjet téma konverzí, doplnit své přednášky a zodpovědět otázky kolegů i účastníků.

Po panelové diskuzi už následoval turnaj ve fotbálku a společné povídání u piva nad tématy naťuknutými během přednášek. A povídání pak pokračovalo až do večerních hodin.

Díky za to, že jste byli s námi! 

11. 03. 2020

Komentáře (1)

m13. 3. 2020, 7:58

Mě se líbilo i to, že akci připravili skutečně členové PPC týmu & členky Content týmu. Nebyla to profi specializovaná produkční společnost. Byli to lidé, co PPC denně dělají. Udělali to pro komunitu, nad rámec běžných pracovních úkolů.

Děkuji.

PS: jsem z týmu, tak vím, že to dalo dost práce připravit :-)

Odpovědět

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.