Jaký byl první zlínsko-vsetínský Barcamp

Po loňském oznámení, že další Barcamp ve Vsetíně už nejspíš nebude, jsme všichni s napětím očekávali, jestli to byl pouhý vtípek nebo ne. Michal Berg a jeho tým to ovšem zařídil tak, že to vtip nebyl a vsetínský Barcamp změnil město konání.

Prostory Baťova institutu měly své osobité kouzlo. V okolí se střídaly zmodernizované cihlové budovy s krásnými rozbořenými ruinami. Budovy 14-15, ve kterých se akce konala, skýtaly mnoho čistého prostoru. Návštěvníci se rozdělili do čtyř sálů a vypadalo to, že jich je poněkud málo. Přesný počet ještě nevím, ale pokud jste nakonec nejeli jen proto, že jste neprošli registrací, určitě vás potěší, že prezenčku u vchodu opět vůbec nikdo nekontroloval :) V kavárně hned u vchodu byla první stage. Ta měla velikou výhodu v tom, že stačilo sedět na baru a přednášejícího jste krásně slyšeli. Kromě klasické šatny byly hned vedle skříňky na desetikoruny, kam jste si mohli nespočetněkrát dávat a vyndávat věci, což bylo super, protože tak se se mnou seznámil Petr Ludwig, který potřeboval nutně půjčit deset korun.  

První přednášku jsem trochu zazdila, neboť jsem potkala pár kamarádů, ale věřím, že Jan Řezáč tu knihu nakonec vydá.

Další v řadě byl Filip Hráček z Googlu. Pamatujete si gamebooky? Knížky, ve kterých se rozhodujete, jakým směrem se má děj ubírat a skáčete podle toho na různé stránky? Filip chce jít ještě dál a vytvořit e-gamebook za využití znalostí o fungování neuronové sítě a evoluce (mrkněte na http://boxcar2d.com). Poukázal na to, že v dnešní době výkonnějších domácích počítačů může téměř každý využívat umělou inteligenci pro některé své projekty.

Poslední přednáškou před obědovou pauzou pro mě byla Podzimkova Jak udělat rentabilní kampaň na socsítích a mobilních zařízeních. Odnesla jsem si z ní dvě věci: i úplně pitomá mobilní aplikace flaška se může stát extrémně populární a úzce zaměřený marketing na LinkedInu formou posílání zpráv může být rovněž efektivní (příklad s očním chirurgem a nabídkou operace lidem s brýlemi).  

     V obědové pauze jsme nechtěli riskovat jakékoli zklamání, tak jsme nečekali na určitě super jídlo z Damejidlo.cz za padesát korun a šli jsme do restaurace. Byl to asi dobrý tah, podívejte na tu frontu! Cestou jsme checkli nejlepší zlínskou kavárnu V Kostce, která je hned vedle moc pěkného zámečku.

     Po návratu jsem se šla podívat na Vojtu Ročka, který nestihl udělat slidy a krásně to zaobalil citátem „Přednášet s prezentací je jako píchat s gumou.” Jestli Vojtu neznáte, tak to je ten pán, který se zajímá o big data a dětskou pornografii. Smyslem jeho talku bylo ukázat lidem, jak je snadné postavit si start-up na zpracování dat. Hodně oblastí lidské činnosti má své informační systémy, hodně dat, ale neví, jak si vedou v porovnání s konkurencí a jak zefektivnit práci. Přednáška hodná zamyšlení.

Poté jsem se přesunula zjistit, co v O2 vymysleli nového. Dušan Šimonovič povídal o zajímavé soutěži, kterou vymyslela jejich slovenská pobočka. Princip byl jednoduchý, vyhraje ten, kdo napíše do určitého času poslední komentář k facebook postu. Provedení už tak lehké nebylo, O2 muselo využít Facebook API, protože na stránce se zdaleka nezobrazovaly všechny komentáře od lidí, a taky museli ošetřit potenciální podvody s automatickými komentáři za pomocí hashtagů, které se postupem času měnily. Nakonec se jim k aktuálnímu datu podařilo sesbírat přes 88 tisíc komentářů, což musel být ohromný zásah. Jen pro zajímavost, nejaktivnější komentující napsal přes 1300 reakcí.

Po něm měl v kavárně přednášku Adam Zbiejczuk o tom, že Facebook není zlý, ale jen vy jste hloupí. Chvíli jsem poslouchala, ale nic pro mě přínosného to nebylo, tak jsem se šla networkovat. Diskuzi cloud vs. klasické servery jsem po chvíli taky vzdala, i když byla zajímavá. Zatím takové problémy řešit nemusím. A asi nikdy nebudu muset :)

Zbývala poslední normální přednáška, kvůli které jsem se musela přesunout do vedlejší budovy do pátého patra za sedmero výtahy. Na tuhle jsem se obzvláště těšila, protože ji měl Jirka Vicherek ze Zoneru a nesla pikantní název Sex, štěňátka a cigarety. Jirku znám chvíli a je to blázen. Přemýšlivý a zvídavý blázen. Mluvil o networkingu, proč se mají lidi seznamovat, k čemu je dobré mít malého psa a jak vyčuhovat mezi ostatními lidmi, aby si vás někdo všiml a zapamatoval. Nechyběl ani slide s Ryanem Goslingem, což přítomné dívky velice ocenily. Za mě to byla nejvtipnější přednáška, co dosavadní den ve Zlíně nabídl. Říkám schválně dosavadní, protože mě čekaly ještě Zprdele slajdy.

To se tak Adam Hrubý s Honzou Martínkem dohodli, že udělají náhodné prezentace na vtipná témata a osobnosti Barcampu si je budou losovat a pak improvizovaně přednášet podle nich. Co z toho vzniklo, si můžete prohlédnout v tomto tříminutovém sestřihu. Pokud jste na Zprdele slajdech nebyli, asi vám to nepřijde moc vtipné. My se tam ovšem řezali smíchy (nejvíc se řezal Řezáč a Adam, který málem spadl ze sofa).  

A to byl konec, pak už zbývala jen afterparty. Všechna videa se nahrávala a budou ke zhlédnutí zde. Na dokreslení situace si můžete přečíst i tweety z akce. Na afterparty jsem byla jen do jedenácti, takže se vsadím, že jsem o něco úžasného jistě přišla. Naštvalo mě, že během večera došlo pšeničné pivo, které mi chutnalo nejvíc. Tudíž jsem byla nucena pít Heineken. Který pak taky došel. Tudíž jsem byla nucena pít Starobrno. Ne, dělám si legraci, pila jsem pak víno. Víc vám k AP nenapíšu, protože to se musí zažít. Je to jedna z věcí, kvůli které byste neměli na Barcampu chybět :) Chci na závěr poděkovat za zorganizování (byla to pecka!), za odvoz Jindrovi, za ubytování Martinovi, za klobásku Kubovi, za hrušku Petrovi, za zelený (snad) čaj Vojtovi a za letošní Kartu Krňana Honzovi. Další Barcamp bude v Plzni!

Zprdele slajdy from Michal Berg on Vimeo.

Sdílejte článek

Přidat komentář

You must have Javascript enabled to use this form.