Postřehy o firemním Google zápisu: prozkoumejte chytré statistiky

Mít firemní zápis na Googlu je dnes skoro povinnost. O tom ale tenhle článek nebude. Rádi bychom vás provedli užitečnými statistikami, o kterých možná ani nevíte. Zjistíte třeba to, kolik lidí se skrze zápis proklikne na vaše webové stránky. Také se s vámi podělíme o několik postřehů okolo svátků, recenzí a fotek. 

Postřehy o firemním Google zápisu

Postřehy okolo firemního zápisu na Googlu jsme si tentokrát odnesli ze školení a videa Zdeňka Horáka, který působí jako lektor a konzultant těchto zápisů.Ty nej tipy shrneme do několika bodů a obrázků. Video tutoriál přímo od Zdeňka si pak můžete pustit na jeho blogu.

Statistiky

Patří k tomu nejzajímavějšímu, co firemní zápis umí. Co všechno můžete ze statistik vyčíst a jak se na ně vůbec dostanete?

1. Na Google Moje firma sjeďte úplně dolů a klikněte na “Spravovat místo”.

2. Zvolte “Zobrazit statistiky”.

3 . Ukáže se vám hned několik užitečných dat. Patří sem statistiky:

  • Jak zákazníci hledají vaši firmu — zda vás cíleně našli zadáním názvu nebo adresy, anebo zda vás našli skrze kategorie, produkty či služby.
  • Kde zákazníci vaši firmu na Googlu viděli – tedy zda přes mapy, nebo přes zápis, který na ně vyskočí, pokud si vás “vygooglují” ve vyhledávači.
  • Akce zákazníků — zda skrze zápis navštívili váš web, řekli si o trasu nebo volali.
  • Zobrazení fotek — o kolikrát více či méně si zákazníci zobrazili vaše fotky v porovnání s podobnými firmami.

 

  • Počet fotek — srovnání počtu fotek, které se zobrazují u vaší firmy a jiných firem.

 

Zobrazují se i další statistiky, u nich však nemá smysl uvádět v tomto článku obrázky, protože v našem systému nemáme dostatek dat pro jejich vyhodnocení. Vy však tato data možná mít budete, proto je alespoň shrneme do bodů:

  • Dotazy na trasu jízdy — kolikrát si zákazník vyžádal trasu do vaší firmy pro navigaci autem.
  • Telefonní hovory – kdy a kolikrát do vaší firmy zákazníci volali.
  • Vracející se zákazníci — nová statistika, která sleduje, kteří zákazníci se k vám opakovaně vrací (zákazníci skrze svůj chytrý telefon označí na Googlu, že vás navštívili a s těmito údaji pak statistiky pracují). Může se stát, že tato data v systému zatím vůbec nemáte, Google je totiž teprve buď zavádí, anebo budou určené jen pro některé typy firem. Více informací si můžete přečíst například tady.   
  • Oblíbená doba — nová statistika, ukazuje časy, během kterých lidé nejčastěji chodí do vaší firmy. Také prozatím není zavedená u všech firem.

4. Další novinkou je stahování statistik. To vám pomůže hlavně tehdy, pokud máte víc zápisů a rádi byste měli data přehledně shrnuté na jednom místě. Stačí z hlavní nabídky v levém horním rohu vybrat “Všechna místa” a poté dole na stránce kliknout na “Stáhnout statistiky”.

Statistiky můžete filtrovat na týdenní, čtvrtletní nebo měsíční.

Recenze

Recenze jsou jedna z nejdpostatnějších věcí v zápisu. Na každou udělenou recenzi by měla firma odpovědět, je to jednoduchý marketingový krok, kdy zákazníkovi dáte najevo, že vám na jeho názorů záleží. Navíc tím, že na příspěvek reagujete, motivujete ostatní zákazníky k tomu, aby vás navštívili a také o vás napsali. Perličkou je, že do budoucna bude filtrovat recenze umělá inteligence. Občas se totiž najdou “hateři”, kteří trousí nepravdivé a často i urážlivé recenze po různých podnicích. 

1. Na recenzi odpovíme takto: najeďte na hlavní nastavení v levém horním rohu, klikněte na “Všechna místa”” -> “Spravovat místo” -> “Recenze” (v levém sloupci) -> “Odpovědět” případně “Zobrazit a upravit odpověď”.

Svátky a zvláštní otevírací doba

Google připomíná státní svátky. Ty můžeme v zápise zaznačit a zákazníci tak uvidí, zda má podnik zavřeno, protože se tato informace propíše do otevírací doby. Pokud tak neučiníme, v zápise se v den svátku pouze objeví informace, že otevírací doba se tento den může lišit a lidé tak nebudou na 100 % vědět, zda vás mohou navštívit. Takže jak na to?

1. V levém horním rohu si rozbalte hlavní nabídku a klikněte na “Všechna místa”. Připomenutí svátků uvidíte jako “Potvrzení otevírací doby o svátcích”.

2. Svátky však bohužel nenastavíte přes tuto tabulku, je nutné si je zadat do zvláštní otevírací doby.  Tu najdete následovně: rozkliněte hlavní nabídku v levém horním rohu -> “Všechna místa” -> “Spravovat místo” -> v levém sloupci klikněte na “Informace” a poté na “Přidejte zvláštní otevírací dobu”. Pak se objeví okénko, které vyplníte.

Fotografie

Obrázky lidi táhnou. Proto je důležité, aby na vašem firemní Google zápisu nechyběly. Pár postřehů okolo fotek:

  • Novinkou je, že nyní vidíte, kdo jakou fotku na zápise fotil a jak často si ji lidé zobrazují.
  • Vyplatí se zákazníky motivovat k tomu, aby pořizovali relevantní fotky vašeho businessu (třeba prostory, jídlo apod.) a přidávali je do recenzí. Dostáváte se tak do podvědomí ostatních uživatelů. Recenze se totiž dají sdílet a ostatní je můžou lajkovat “palečky” v Google mapách. Což může vašemu podnikání pomoci.
  • V systému si můžete veškeré fotky prohlédnout a zjistit například, jaké fotky vaši zákazníci do zápisu nahrávají. Stačí kliknout na “Fotografie” (hlavní nabídka v levém horním rohu -> “Všechna místa” -> “Spravovat místo” -> Fotografie”).

Několik postřehů na závěr

  • Pokud s podnikáním končíte, neodstraňujte zápis, dejte pouze “trvale zavřené” a účet se automaticky smaže po dvou letech. Jinak by se zápis stal pouze neověřeným.
  • Zápis můžete svázat s Google Adwords a dělat na něj reklamu.
  • Neměňte nastavení v Google zápisu, mohli byste pak mít problém s notifikacemi.
  • Díky Google zápisu se stane váš firemní kanál na Youtube ověřeným. Tím pádem je důvěryhodný pro zákazníky. Zároveň získáte na Youtube kanálu nějaké výhody navíc.

Chtěli byste, aby vám žádný článek z našeho blogu neutekl? Řekněte si o Besteto newsletter, rádi vám ho pošleme.

21. 06. 2017

Komentáře (4)

Nikola Zubalíková26. 6. 2017, 7:54

Zdeňku, děkuji za doplnění, nejspíš jsem se nevyjádřila úplně přesně :-)

Odpovědět
Zdenek Horak23. 6. 2017, 7:48

Novinka rozhraní Moje firma na Googlu změní #online #marketing #Google #mojefirmanagoogle
Chcete vědět víc? Dojděte na #workshop https://www.naucmese.cz/kurz/jak-na-firemni-zapis-na-googlu#termin-2017-…
https://www.facebook.com/tenvelkejcz/posts/1988656438037771

Odpovědět
Zdenek Horak23. 6. 2017, 7:44

Vojto propojit to nelze …
Firemní účet na Google obsahuje ověřený YouTube kanál.

Odpovědět
Vojta23. 6. 2017, 3:19

Zdravím, jak propojím youtube s mým zápisem? Nikde jsem to nenašel. :-)

Odpovědět

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.